Årlig reisestipend til heltidsstudenter
Søknadsfrist 31.12.2017.
Kvinesdal kommune gir 5000 kr i reisestipend til heltidsstudenter ved universitet og høgskoler. Stipendet tildeles etter årlig søknad.
(jfr. Kommunestyrets vedtak i sak 69/17)
For å få innvilget stipend må du :
- Være heltidsstudent ved universitet eller høgskole
- Søke innen søknadsfristen 31.12.17
- Forbli folkeregistrert i Kvinesdal kommune gjennom studietiden
Søknadsskjema i pdf- og word-format. (PDF-versjonen må skrives ut før utfylling. Word-versjonen kan du fylle ut på PC'en.)
Du vil få et vedtak:
Vedtak om innvilget stipend vil du motta kort tid etter vi har mottatt søknaden.
Vedlagt vedtaket vil du finne egenerklæring hvor du bekrefter at du forblir folkeregistrert i Kvinesdal kommune gjennom studietiden 2017/2018
Hvordan få utbetalt innvilget stipend ?
Etter avgift for 2. semester er betalt, må følgende sendes kommunen – innen fristen 15.02.18
- Kvittering på betalt avgift for 2. semester
- Dokumentasjon om at du er heltidsstudent ved et universitet eller høgskole
- Undertegnet egenerklæring om folkeregistrering
Når blir stipendet utbetalt ?
Stipendet utbetales i løpet av februar 2018
Merk :
- Ufullstendige søknader kan bli avslått
- Manglende innsendt dokumentasjon innen fristen kan medføre bortfall av innvilget stipend